Na das glaube ich auch, wenn ich mich erinnere werden beim Skifahren die Ski und Skischuhe im Ziel gemessen, da ist es völlig egal, welche Ski am Start liegen, bei P7 ist das Segel im Wettkampf auch nicht benutzt worden, von der Seite eindeutig und klar kein Verstoß ( wenn es so war).

Breaking News: Serienmaterialregeln schaffen und verhindern einen PWA-Slalomweltmeister
-
-
alle Segel der Top-Ten Fahrer wurden untersucht - zumindestens habe ich die Aussagen so verstanden.
da stellt sich natürlich die frage
welche segel
alle die dabei waren?
alle die registriert waren
alle die eingesetzt wurden
und auf welche regel wird sich da bezogen
das gegenständliche segel wurde ja offenbar beim event in japan nicht verwendet
und nach welcher regel wird eine modifikation als irregulär gewertet
mal schaun was soe senior und der dänische verband da noch machen werden -
Woher weisst Du "offenbar nicht verwendet"? Was bedeutet nicht verwendet für Dich?
Die Entscheidungsbeschreibung erwähnt gewisse Fakten, äußert sich klar hinsichtlich Verwendung: "found to have been using a sail ...".
P7 schreibt "and practically not even being used in Japan". Warum "practically"?
-
laut dem offiziellen (und inoffiziellen) statement von P7 wurde dieses segel in japan von DEN37 bei keinem einzigen lauf verwendet - war nicht am wasser
-
Szenarien fernab vom heutigen Anlassfall:
Was ist mit einer Elimination, die bis zum Eventende nicht fertig gefahren wird?? - zB in Bezug auf dangerous sailing (dann völlig wurscht?) oder aber Materialnutzung, was wenn man im Startgebiet war, oder es im Fahrerzelt aufgeriggt hatte, aufgeriggt vo's Zelt rausgetragen hatte ...
Ein Frühstart wäre dann beim Slalomwindsurfen sanktionslos.
Doping (AAF IC) wird zB etwa auch bestraft, wenn keine Leistungssteigerung erkennbar, auch bei Frühstart zB des Sprinters, auch bei Aufgabe, ...
-
was ist mit einer eli in der ein nichtregelkonformes teil verwendet wird, der teilnehmer kommt bis ins finale und wird danach disqualifiziert
was ist mit denen die jeweils als 5. rausgefallen sind
die PWA zündet gerade sehr viel an mmn -
und ja
die regeln der PWA sind wesentlich mehr als bei allen anderen klassen
tlw heillos veraltet
schlecht kommuniziert
"no rules" ist mmn reines marketing blabla um cool dazustehen und sich das geld für gute schiedsrichter zu sparen -
Im Verhältnis zu IFCA, Segeln etc sind zB gewisse Proteste unter Teilnehmern (zB Bojenrundungen betreffend) nicht zulässig.
-
Datiert vom Mai 2023:
"2.5.3: Scrutinizing of equipment will be performed either by a PWA Representative, or any member of the PWA Race Crew. A sailor must make his/her equipment available for scrutinizing at any time whilst the event is in progress. "
-
{2.13.4} NO RULES PRINCIPLE (SLALOM)
(a) If indicated in the Sailing Instructions and / or Notice of Race then racing maybe conducted using the No Rules principle.
(b) Under the No Rules Principle, all forms of Protest and Direct Refereeing are removed and sailors shall not be penalised for infringing another competitor whilst competing.
(c) Competitors must start and finish as prescribed in the rulebook and the sailing instructions and must sail the course in compliance with the rule book, the sailing instructions and the course diagram (Rule 2.7).
(d) Competitors attention is drawn to rules 1.1.3 “Safety”. Whilst competitors shall not be penalised for infringing other competitors whilst racing, rule 1.1.3 is still applicable to all aspects of PWA competition. Any competitor who breaches the fundamental principles of safety may still be penalised under Rule 1.1.3 and Rule 1.12.14 “Unsportsmanlike Conduct”
(e) Competitors judged to have deliberately impeded a competitor through their own choice of actions or to have attempted to do so in a way that is avoidable and not as a direct result of a racing situation shall be penalised according to the list below. For clarity, offences under this rule shall include but not be limited to grabbing hold of another competitor or their equipment or pushing and / or pulling another competitor or their equipment whilst racing or immediately before or after a race or heat has finished.
(f) Any competitor deemed to have acted in a dangerous manner by the Race Committee shall be subject to penalties according to the following list:
i. First offence, €250 plus DSQ from the race.
ii. Second offence, €250 fine plus DSQ from the event.
(g) Competitors are made aware that whilst no specific right of way rules are in effect under the no rules principal, when considering situations of dangerous sailing, a competitor coming from behind to overtake another competitor or competitors, shall be expected to give reasonable space and keep clear of a competitor they are overtaking and that if it is deemed that they have failed to do so and caused a collision, then they may be penalised under dangerous sailing rules. However, competitors ahead who are being overtaken by another competitor who alter their course in a way that causes a collision, may also be penalised under dangerous sailing rules.
-
Das steht seit 5 min im andern Forum:
"Point7 hat mir geantwortet … Segel wurde im letzten Heat genutzt der dann gestriche wurde …"
-
ES ist das 7,8, ist in der letzten Elimination verwendet worden (die dann abgebrochen worden ist).
Laut Cucchi wäre eine Latte geändert worden - kann mir darauf aber keinen Reim machen.
-
das ist mmn alles absurd und nicht im sinn des sports
-
ja. Die PWA machte den Fehler nicht einfach heute morgen Bilder und Messungen und klare Infos zu bieten, warum man Soe den WM-Titel aberkannt hat. Muss ja ein wirklich kapitaler dicker Hund gewesen sein, der da auf dem Segel gesessen hat.
-
ES ist das 7,8, ist in der letzten Elimination verwendet worden (die dann abgebrochen worden ist).
Wie passt das zusammen mit "war nicht am wasser"? (#24)
Wie passt das zusammen mit "offenbar beim event in japan nicht verwendet" (#22)?
-
5 Std. ·We worked hard with @johansoe37 and with a full team, to bring him at the first place of the PWA title tour. We managed this by working specifically on each aspect of the sail, to mature the full potential of our product, for the benefit of our riders and clients alike. Unfortunately, we have been disqualified due to one sail size which was not perfectly into specs and practically not even being used in Japan. Johan could have been the second youngest sailor to be World Champion, but this will be postponed for one year. In racing riders are tuning modifying foils, working on custom masts, battens, boards, and it is a fact that when you are on the top, especially with a young talent like Johan, all attentions from judges and other envy competitors are fairly on him to check all his details, as he has shown to be unstoppable. Johan had managed to be first in the ranking without doing all the events as he had to finish school, so either way it went, he did an amazing job. We will still proudly reward Johan as being the biggest talent in racing, for the hard work done. We will make sure he will be up there again next season with no mercy, and we are happy to have proven the outstanding performance of our F1sl. #24ready #born07
<=praktikally not used: wurde in letzter Elimination benutzt, die abgebrochen worden ist. (vorläufiger Kenntnistand aus 3 Foren und Facebook - also = Gerüchte)
-
Wie passt das zusammen mit "war nicht am wasser"? (#24)
Wie passt das zusammen mit "offenbar beim event in japan nicht verwendet" (#22)?
momentan pfeifen die gerücht nur so rum
von geänderter luffcurve und lattenposition bis zu garnicht verwendet -
von der PWA Kommunikationskultur "how to grow a scandal" kann man echt was lernen
-
practically = so gut wie
also quasi = ein bisschen schwanger - also doch verwendet, aber nur kurz
oh je - auch kommunkationsprofis bei P7
-
Statement jetzt von Soe selber - demnach hätte er das Segel überhaupt nicht verwendet:
A statement has been made by Johan Soe on facebook:
I'm very thankful for all your supportive comments that I've read regarding the hard work and performance, that I've been putting in to show my talent on the PWA. As you have all read, I was ranking first for the title, but due to one of my sails, which the PWA judges decided that was not fitting the specs by some millimeters, I've been disqualified from the event in Japan. I need to stress that I never used this sail during the event in Japan. Unfortunately, as I did not do the full tour, I had no discards to keep the first place, and was disqualified for having exactly that sail.
This year, I was not expecting to be able to rank first on the tour, as I could not do all the events. I was busy with finishing school and had no time to train in the summer, as I had to sit for exams the days after important events, or just before. I had to skip the PWA in Gran Canaria due to the same reason. With one event less, half time not training, I was still super stoked to have a better level of a couple riders who had tried the same for over 10-15-20 years.
Generally, we riders are all working hard to bring our equipment to the max of its performance. I worked double harder than the others as I had a limited time, and I'm sure that this has been seen because being only 20, I was there fighting with the best, or better, being in front of them. When you are busy in so many details, working with a team for such important goals, the variables and details are a lot. Even if I appreciate the work done from the PWA in making sure that the rules are being followed, I'm not sure that the decision taken towards myself was correct, as I never used the sail in Japan.
Next year no room for other excuses.
Jetzt mitmachen!
Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!